انتقال اطلاعات از Yoast SEO به RankMath بدون دردسر

3.6 / 5. تعداد رای: 9

انتقال اطلاعات از Yoast SEO به RankMath بدون دردسر

در ویدیوی قبلی افزونه Yoast SEO و RankMath را با هم مقایسه کردیم. در این ویدیو نحوه انتقال اطلاعات از Yoast SEO به RankMath را به شما توضیح خواهم داد. ببینیم چطور می‌توانیم بدون دردسر و با چند کلیک، به Rank Math مهاجرت کنیم.

در این مقاله به شما آموزش خواهیم داد که چگونه از پلاگین Yoast SEO به Rank Math مهاجرت کنیم. یعنی تمام اطلاعات موجود در Yoast SEO را به Rank Math منتقل کنیم. وب‌سایتی را در اختیار داریم که چندین سال با Yoast SEO کار کرده است و تنظیمات مربوط به این پلاگین روی آن اعمال شده است. در این سایت، با استفاد از Yoast SEO پست‌های بسیاری از نظر سئو بررسی شده و کلمات کلیدی آن‌ها را وارد کرده‌ایم. حالا تصمیم داریم تمام این اطلاعات را به پلاگین RankMath منتقل کنیم. این کار بسیار ساده است. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا مراحل انجام کار را به شما توضیح دهیم.

نصب و فعال‌سازی Rank Math

ابتدا از بخش افزونه‌ها، گزینه افزودن را انتخاب کنید و سپس RankMath را روی سایت خود نصب کنید. در قسمت جستجوی افزونه‌ها، عبارت Rank Math را سرچ کنید. شما می‌توانید از نسخه رایگان یا پرو این افزونه استفاده کنید. برای استفاده از نسخه پرو، فقط آن را از سایت اصلی Rank Math بخرید. اما با توجه به قیمت دلار، خریداری نسخه پرو امکان پذیر نیست و تمام امکانات مورد نیاز را می‌توان با استفاده از نسخه رایگان نیز در اختیار داشت. نسخه پرو، سایت ما به ابزارهای دیگری متصل می‌کند که با استفاده از آن‌ها می‌توان موقعیت سایت خود در گوگل و این قبیل موارد را بررسی کرد. باتوجه به اینکه ما ابزارهایی چون Google Search Console و Google Analytics را در اختیار داریم؛ عموما به این‌گونه امکانات نیاز پیدا نخواهیم کرد. لذا امکانات موجود در نسخه رایگان پلاگین Rank Math می‌تواند در افزایش ورودی گوگل به ما کمک کند.

نصب افزونه Rank Math
نصب افزونه Rank Math

در ادامه نصب پلاگین، روی گزینه فعال کردن کلیک کرده تا افزونه فعال شود. پس از فعال شدن افزونه، منوی جدیدی به نام Rank Math به منوی سمت راست وردپرس اضافه می‌شود. اگر روی Rank Math کلیک کنید، یک نصب‌کننده جادویی برای شما فعال می‌شود. معمولا زمانی که از اکانت رایگان استفاد می‌کنید، نیازی به فعال کردن آن نیست. پس می‌توانید گزینه Skip را انتخاب کنید.

البته شما می‌توانید در زمان دیگری ثبت‌نام خود را در سایت RankMath انجام دهید. در واقع اگر شما سایت خود را به اکانت RankMath متصل کنید، به شما در پیدا کردن عبارات کلیدی کمک خواهد کرد. البته این عبارات چندان برای سئو وب‌سایت مناسب نیستند. باید یک استراتژی سئو بچینید و با توجه به نکاتی که در دوره جامع سایت برتر به شما توضیح دادیم، کارهای مورد نظر را روی سئوی وب‌سایت خود انجام دهید.

تنظیمات و انتقال اطلاعات از Rank Math

در صفحه بعدی Rank Math سوال می‌کند که می‌خواهید تنظیمات شما آسان باشد یا پیشرفته. بهتر است که گزینه پیشرفته را انتخاب کنید. این افزونه به صورت خودکار، درون‌ریزی تنظیمات سئو را انجام می‌دهد. برای مثال ما قبلا از دو پلاگین روی وب‌سایت خود استفاده می‌کردیم. یکی Yoast SEO و دیگری Redirections. پلاگین Redirections برای ما کاری را انجام می‌داد که نسخه رایگان Yoast SEO قادر به انجام آن نبود و برای آن کار باید نسخه Premium افزونه خریداری می‌شد.

به همین دلیل ما در کنار افزونه رایگان Yoast SEO، از پلاگین Redirections استفاد کردیم. این‌گونه دیگر نیازی به خرید پلاگین Yoast SEO Premium نباشد. روی گزینه شروع درون‌ریزی کلیک می‌کنیم و به راحتی تمام تنظیمات افزونه‌هایی مثل Yoast SEO ،Redirections و هر پلاگینی که با Rank Math مرتبط باشد، وارد تنظیمات Rank Math خواهد شد و می‌توان پلاگین‌های قبلی را غیرفعال کرد.

درون‌ریزی تنظیمات سئو
درون‌ریزی تنظیمات سئو

به داشبورد وردپرس باز می‌گردیم. در قسمت افزونه‌ها مشاهده خواهید کرد که پلاگین Yoast SEO و تمام پلاگین‌های مرتبط مثل Redirections به صورت خودکار غیرفعال شده‌اند. فقط کافی است با کلیک روی گزینه پاک کردن، این افزونه‌ها را از سایت خود حذف کنیم.

به همین سادگی توانستیم تمام تنظیمات این دو افزونه را به Rank Math منتقل کرده و آن‌ها را حذف کنیم. این قابلیتی است که هم در Yoast و هم در Rank Math وجود دارد. یعنی هر زمان که بخواهید می‌توانید اطلاعات و تنظیمات را از Yoast به Rank Math منتقل کرده و از Rank Math به Yoast برگردانید.

اگر وارد بخش نوشته‌ها شوید و روی ویرایش یکی از نوشته‌ها کلیک کنید، مشاهده خواهید کرد که به راحتی در بخش تنظیمات سئو، تنظیمات مربوط به سئو مثل کلمات کلیدی، عنوان، توضیحات متای آن پست یا نوشته، به Rank Math منتقل شده است. حالا دیگر به راحتی می‌توانید با استفاده از Rank Math وب‌سایت خود را سئو کنید.

موفق و پیروز باشید. 😃

نکته خاصی هست که این مقاله رو تکمیل‌تر کنه؟

  1. U329494 ۱۹ شهریور ۱۴۰۲

    سلام من اشتباها این مرحله رو رد کردم چجوری میتونم برگردونم تنظیمات سایت رو؟
    ایا ضربه ی بدی میخوره به سایتم؟

    • Reza Rad رضا راد ۲۸ شهریور ۱۴۰۲

      بله اگر تغییر دادین پلاگین رو باید اطلاعات منتقل بشه. از بخش ابزارهای رنک مث بهش دسترسی خواهید داشت.

  2. U321722 ۷ اسفند ۱۴۰۱

    سلام وقت بخیر
    بنده اطلاعاتم را به رنک مث انتقال دادم الان بهم اخطارمیاد که urlسایت شما بانصب رنک مث تغییرکرده میرم داخل صفحه میبینم httpهست سایت من الان زده httpsمیخواستم بپرسم باتغییرش سئو سایتم دچارمشکل میشه؟راهی است urlقبلی ام بارنک مث اوکی کنم؟

    • Reza Rad رضا راد ۱۰ اسفند ۱۴۰۱

      سلام خیر تغییر به https مشکلی برای سئو ایجاد نمیکنه. میتونید اوکی کنید ولی بهتره https باشه.

  3. U320551 ۲۹ دی ۱۴۰۱

    سلام و عرض ادب خسته نباشید
    من افزوه یوست رو نصب کرده بودم و سرچ کنسولم روش فعال کرده بودم حالا یوست رو پاک کردم و رنک مث نصب کردم سرچ کنسولو چجوری انتقال بدم به رنک مث الانم برمیگردم کار شما رو انجام بدم این گذینه یوست سئو میاد بره من نمیاد تو مراحل رنک مث

    • Reza Rad رضا راد ۵ بهمن ۱۴۰۱

      سلام سپاس از شما. سرچ کنسول رو که نیاز نیست انتقال بدید متوجه سوالتون نشدم. رنک مث رو نصب کردید ویزاردش میاد که میتونید این کارا رو داخلش انجام بدید.

  4. U20377 ۲۲ شهریور ۱۴۰۰

    سلام من افزونه رنک کثو نصب کردم ولی هرکاری میکنم فارسی نمیشه از مخزن نصب کردم

  5. U32987 ۱۶ مرداد ۱۴۰۰

    سلام 5000000 نصب فعال برای یوست و 900000 برای رنک این نشونه برتری یوسته به نظرم تا وقتی تعداد نصب فعال رنک به یوست نزدیک نشه انتقال اشتباه باشه…

  6. U32987 ۱۶ مرداد ۱۴۰۰

    سلام آقای حسینی
    ببخشید اگه امکانش هست برای نحوه چسباندن amp به رنک ویدیویی ضبط کنید…

  7. U40284 ۱۲ خرداد ۱۴۰۰

    سلام
    بعد از انتقال در صفحه محصولات که لیست محصولات رو نشون میده از لحاظ ظاهری به مشکل خوردم
    توی آخرین تب که عکس بالا یک چراغ قرمز هست کلمات نامربوط تحت عنوان سئو پشت سر هم مینویسه به صورت عمودی و لیست رو خیلی طولانی کرده ینی فاصله خالی بین لیست ایجاد کرده

    • Reza Rad رضا راد ۱۲ خرداد ۱۴۰۰

      سلام از بالای صفحه تنظیمات صفحه رو کلیک کنید و تیک گزینه‌های اضافی رو بزنید.

  8. U36437 ۲ خرداد ۱۴۰۰

    سلام جناب حسینی من به توصیه شما (که واقعا منطقی بود) رنک مس رو بالا اوردم ولی یک سری ارور های عجیب ایجاد کرده داخل سایتم به پشتیبانیتون هم اطلاع دادم گفتن از خود رنک مس پیگیرش بشم ):
    اگه امکانش هست در مورد ارور هایی ک ایجاد میکنه یه ویدئو اماده کنید.
    برای من توی ارور لوگ و همینطور admin-ajax.php ارور ایجاد کرده

  9. U33799 ۱ خرداد ۱۴۰۰

    جناب حسینی چرا خیلی تاکید میکنید که از خود سایت رنک مث خریداری کنیم چرا از سایت های ایرانی که نسخه پرو رو قرار میدن خریداری نکنیم؟

    • تیم پشتیبانی تیم پشتیبانی ۱ خرداد ۱۴۰۰

      درود
      برای همه محصولات چه قالب و افزونه پیشنهاد ما فقط خرید از سازنده اصلی هست. نسخه های ترجمه شده معمولا نال شده هستند و در سایت شمااختلال ایجاد میکنند

  10. U27780 ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰

    سلام، من از قبل رنک مث رو حدود 1 سال پیش نصب کردم و بدلیل مشکل افزونه اونو حذف کردم و از یوست استفاده میکنم
    زمانیکه دوباره رنک مث رو در سایت فعال کردم گزینه ای برای درون ریزی اطلاعات از یوست و افزونه ریدایرکت برای من وجود نداشت که بخوام درون ریزی کنم اونا رو.

  11. U30244 ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰

    سلام.
    ممنون بابت این ویدیو کوتاه و به درد بخور 🙂

  12. U26430 ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰

    اگه از سئوی سایتمون راضی نباشیم میشه دیتای یوست رو وارد نکرد؟ اگه دیتا منتقل نشه چی میشه سئو بدتر میشه؟