هم‌زبان : پلاگین مدیریت تگ Hreflang

4.6 / 5. تعداد رای: 68

هم‌زبان : پلاگین مدیریت تگ Hreflang

سلام دوستان! امروز می‌خوام یه افزونه فوق‌العاده کاربردی رو بهتون معرفی کنم که کارتون رو تو مدیریت سایت‌های چند زبانه خیلی راحت‌تر می‌کنه. این افزونه توسط تیم میهن وردپرس ساخته شده و اسمش “هم‌زبان” هست. هم‌زبان مخصوص مدیریت تگ‌های hreflang طراحی شده. خب، بریم ببینیم این افزونه چیه و چه کارهایی می‌تونه برامون انجام بده.

افزونه هم‌زبان چیه؟

هم‌زبان یه افزونه وردپرسی هست که بهتون کمک می‌کنه تا تگ‌های hreflang رو برای پست‌ها و صفحات مختلف سایتتون مدیریت کنید. شاید بپرسید تگ hreflang چیه؟ این تگ به موتورهای جستجو مثل گوگل میگه که نسخه‌های مختلف یک صفحه وب به زبان‌های مختلف وجود داره و اینطوری باعث میشه که کاربران با زبان‌های مختلف به راحتی به محتوای شما دسترسی پیدا کنند.

چه امکاناتی داره؟

مدیریت تگ‌های hreflang: با افزونه هم‌زبان می‌تونید به راحتی تگ‌های hreflang رو برای پست‌ها و صفحات خودتون اضافه و مدیریت کنید.

رابط کاربری ساده و کاربرپسند: افزونه هم‌زبان یه رابط کاربری ساده و شیک داره که کار باهاش رو خیلی راحت می‌کنه.

تفاوت هم‌زبان با WPML و Polylang

هم‌زبان با افزونه‌های معروف WPML و Polylang که برای مدیریت سایت‌های چند زبانه استفاده میشن، تفاوت‌های مهمی داره. افزونه‌هایی مثل WPML و Polylang بیشتر برای سایت‌هایی مناسب هستند که نسخه‌های زبانی مختلف سایت به هم متصل و مرتبط هستند و شما می‌خواهید که یک سیستم جامع برای مدیریت محتوا به زبان‌های مختلف داشته باشید. این افزونه‌ها معمولاً امکانات بیشتری برای ترجمه محتوا و مدیریت زبان‌ها ارائه میدن.

اما هم‌زبان برای کسانی مناسبه که نسخه‌های زبانی سایتشون کاملاً جدا از هم هستند و نیازی به ارتباط مستقیم بین نسخه‌های زبانی ندارند. به عبارت دیگه، اگر شما نسخه‌های زبانی مختلف سایتتون رو به صورت جداگانه و مستقل از هم مدیریت می‌کنید و نمی‌خواهید یا نمی‌تونید از سیستم‌های پیچیده ترجمه مثل WPML یا Polylang استفاده کنید، هم‌زبان بهترین گزینه برای شماست.

چطور کار می‌کنه؟

وقتی افزونه هم‌زبان رو نصب و فعال کردید، یه متاباکس به صفحه ویرایش پست‌ها و صفحات شما اضافه میشه. از طریق این متاباکس می‌تونید URL و زبان‌های مختلف رو وارد کنید و ذخیره کنید. بعد از ذخیره، افزونه به صورت خودکار تگ‌های hreflang رو به هدر سایت شما اضافه می‌کنه و به موتورهای جستجو اطلاع میده که این صفحه به زبان‌های مختلف موجوده.

نتیجه‌گیری

افزونه هم‌زبان یکی از بهترین ابزارها برای مدیریت سایت‌های چند زبانه هست و می‌تونه بهتون کمک کنه تا تجربه بهتری برای کاربران خودتون فراهم کنید. پیشنهاد می‌کنم حتماً این افزونه رو امتحان کنید و از امکانات فوق‌العاده‌اش بهره‌مند بشید. ممنون که همراه ما هستید و امیدوارم از این افزونه لذت ببرید. موفق و پیروز باشید!

نکته خاصی هست که این مقاله رو تکمیل‌تر کنه؟

  1. U321412 ۹ شهریور ۱۴۰۳

    درود. خیلی بهش نیاز داشتم.. سپاسگزارم از شما.. راسی خیلی خوشحالم که به ایران و تاریخش علاقه دارید خواستم از این طریق بگم درود بر شما که حتی برای برگهورود هم از نگاره های ایرانی استفاده کردید. درود بیکران بر تیم میهن وردپرس. محمد فرخوندم دوست داشتم نامم اینجا بمونه.. معروف به آروان پسر ایرانی

  2. U13864 ۲۲ مرداد ۱۴۰۳

    افزونه نصب کردم و لینک به یک نوشته ای دادم اما چیزی نیورد

  3. U317638 ۲۲ مرداد ۱۴۰۳

    سلام به نظرم یه ویدیو برای کارکرد و معرفی افزونه بسازید

  4. U2298 ۲۰ مرداد ۱۴۰۳

    فرض کنیم من ۲ سایت فارسی و انگلیسی با آدرس‌های domain.com و domain.com/en درست کردم. به عنوان مثال:
    حالا در متاباکس صفحه تماس با مای سایت فارسی باید این url رو بذارم:
    domain.com/en/contact-us
    و در متاباکس صفحه تماس با مای سایت انگلیسی باید این url رو بذارم:
    domain.com/contact-us

    درست متوجه شدم؟