رفع خطای Fatal error: Call to undefined function is_cart

1 / 5. تعداد رای: 2

رفع خطای Fatal error: Call to undefined function is_cart
رفع خطای Fatal error: Call to undefined function is_cart

متأسفانه یکی از مشکلاتی که تمام مدیران کسب‌وکارهای اینترنتی با آن مواجه هستند، خطاهای مختلفی استن که ممکن است با آن روبه‌رو شوند. یکی از مواردی که شما باید به آن توجه داشته باشید این استش که اصلاً نگران نباشید! بالاخره برای هر مشکل یک راه‌حل وجود دارد و تنها کاری که شما باید انجام دهید اینه که یک روش مطمئن و درست برای رفع ارور پیدا کنید.

امروز می‌خواهیم یکی دیگه از ارورهایی که ممکن است شما با آن روبه‌رو شوید را توضیح بدیم؛ خطای “call to undefined function is_cart ()” ازجمله خطاهایی است که فقط کاربرانی با آن روبه‌رو می‌شوند که از افزونه ووکامرس برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی خودشان استفاده کردند.

دلیل خطای Fatal error: Call to undefined function is_cart

همان‌طور که می‌دانید ووکامرس یکی از محبوب‌ترین افزونه‌هایی است که در دنیای وردپرس می‌توانید برای ساخت یک فروشگاه اینترنتی پیدا کنید. این پلاگین مزیت‌های بسیار زیادی برای شما دارد اما موردی که ممکن است شما را با مشکل مواجه کند این استش که در برخی مواقع در سایت ارور “call to undefined function is_cart ()” نمایش داده می‌شود که البته این موضوع هم قابل‌حل استش و نیازی نیست نگران آن باشید.

حالا شاید این سؤال برای شما پیش بیاد که چه اتفاقی باعث رخ دادن این ارور در سایت شما می‌شود؟ برای پاسخ به این سؤال میتونیم توضیح دهیم که دو مورد هستند که باعث این خطا می‌شوند، اولین دلیل این استش که افزونه ووکامرس شما به‌صورت کامل و به‌درستی نصب نشده است و یا فایل آپلودی این پلاگین مشکل دارد.

دلیل دیگر هم امکان تداخل افزونه ووکامرس با قالب و یا افزونه‌هایی است که روی سایت شما نصب شده است، درواقع اگر ووکامرس با یکی از افزونه‌های شما تداخل داشته باشد و یا با قالبی که روی سایت استفاده می‌کنید سازگار نباشد شما با ارور “call to undefined function is_cart ()” روبه‌رو می‌شوید.

زمانی هم که این خطا در سایت شما رخ دهد، دیگر به پنل مدیریت وردپرس خود دسترسی نخواهید داشت. حالا ما در ادامه روشی را به شما آموزش خواهیم داد که بتوانید با استفاده از آن به‌راحتی این خطا را از سایت خود حذف کنید.

رفع خطای Fatal error: Call to undefined function is_cart()

شما برای اینکه بتوانید این مشکل را برطرف کنید، باید به پیشخوان وردپرس خود دسترسی داشته باشید در غیر این صورت نمی‌توانید ارور را از بین ببرید.

پس در مرحله اول بهتر است یک بار وردپرس خود را به‌صورت دستی آپدیت کنید و مجدداً سعی کنید که به پیشخوان وردپرس وارد شوید. اگر به پنل خود دسترسی پیدا کرده بودید که هیچ، اگر همچنان امکان ورود به سایت را نداشتید، از روش زیر استفاده کنید.

بهترین روش برای رفع این خطا غیرفعال کردن افزونه woocommerce gateway می‌باشد. پس شما باید به پوشه افزونه‌ها دسترسی داشته باشید اما ازآنجایی‌که نمی‌توانید وارد پیشخوان وردپرس شوید، پس باید از طریق هاست اقدام کنید.

با استفاده از یک ابزار مانند FTP، به پنل مدیریتی هاست خود وارد شوید و روی گزینه “File Manager” را انتخاب کنید و روی گزینه public-html«wp-content کلیک کنید. زمانی که روی این گزینه کلیک می‌کنید، به صفحه‌ای منتقل می‌شوید که در آن می‌توانید فایل مربوط به تمام افزونه‌های نصب شده در سایت خود را انتخاب کنید.

حالا تنها کاری که باید انجام دهید این استش که فایل به اسم woocommerce-gateway را پیدا کنید و اسم آن را تغییر دهید، به‌عنوان‌مثال می‌توانید برای اینکه آن را گم نکنید اسم آن را woocommerce-gateway1 بگذارید.

حالا باید سایت خود را مجدداً رفرش کنید، می‌بینید که ارور Fatal error: Call to undefined function is_cart در سایت شما برطرف شده است. به همین راحتی شما توانستید یک ارور مهم را از سایت خود حذف کنید.

امیدواریم این مقاله به شما برای رفع خطای Fatal error: Call to undefined function is_cart در وردپرس کمک کرده باشد. موفق و پیروز باشید. 🙂

نکته خاصی هست که این مقاله رو تکمیل‌تر کنه؟

  1. U313221 ۲۴ فروردین ۱۴۰۱

    Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function woodmart_get_image_url() in
    سلام خسته نباشید
    قالب من وودمارت هست و وقتی که صفحه هوم رو باز میکنم این ارور رو طولانی تر نشون میده
    ولی بقیه صفحه ها درسته
    ممنون میشم برای درست کردنش راهنماییم کنید.

    • تیم پشتیبانی تیم پشتیبانی ۲۴ فروردین ۱۴۰۱

      درود
      روش هایی که برای حل این ارور در همین مقاله توضیح داده شده رو انجام دادید؟

  2. U29118 ۲۰ تیر ۱۳۹۹

    Uncaught Error: Call to undefined function wc_get_account_menu_items()
    من ورژن جدید ووکامرس رو ریختم این ارور اومد
    رفتم پاکش کردم از سی پنل ورژن قبلش رو ریختم هیچ تاثیری نداشت

    • تیم پشتیبانی تیم پشتیبانی ۲۱ تیر ۱۳۹۹

      سلام
      وردپرس ، افزونه ها و قالب سایتتون رو به صورت دستی از طریق هاست آپدیت کنید و از هاست بخواید که نسخه php سایتتون رو به 7.3 به بالا ارتقا بدهند

  3. U24820 ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

    سلام وقتی افزونه جدید نصب می کنم این خطا رو میده
    Fatal error: Uncaught Error: Call to undefined function ae_get_option()
    راه حلش چیه؟

  4. U26667 ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹

    بنده وارد پیشخوان وردپرسم میشم ولی سایت من باز نمیشه و ارور میده
    Fatal error: Call to undefined function presscore_config() in /home/h125212/domains/golestangolf.ir/public_html/wp-content/themes/the 7/index.php on line 20
    از قالب 7 استفاده میکنم و از افزونه ووکامرس وردپرسم ورژن 5.4 اخرین ورژن
    ممنون میشم دلیلش رو بگید

  5. کاربر مهمان ۱ تیر ۱۳۹۸

    سلام من این ارور رو دارم توی error_log ام
    PHP Fatal error: Call to undefined function force_ssl_admin() in /home/…/public_html/wp-login.php on line
    ممنون میشم کمکم کنین