درآمد طراحی سایت در دبی – مهاجرت کنیم یا نه؟

4.4 / 5. تعداد رای: 37

این روزها خیلی‌‌ها قصد دارند با مهاجرت به امارات یا کشورهای دیگر، از طراحی سایت درآمد دلاری داشته باشند. تازه این خوب است! خیلی‌ها برنامه دارند بدون هیچ تخصصی به پول زیاد برسند و مهاجرت کنند که البته جا دارد در یک ویدیوی دیگر در مورد آن نیز صحبت کنیم. 🙂 اما در ویدیوی امروز، درباره ی کسب درآمد دلاری از طراحی سایت در دبی صحبت کرده‌ام.

از زمان مهاجرتم به دبی پیام‌های زیادی داشتم مبنی بر اینکه آقای راد من قصد دارم به دبی مهاجرت کنم، آیا می‌توانم در آنجا درآمد دلاری و درهمی داشته باشم؟ به همین دلیل و با توجه به اینکه 3 سال است که در دبی هستم و تجربه ی کار و زندگی در دبی را دارم، ضروری دانستم که یک ویدیو در این زمینه برای شما ضبط کنم. پس با من همراه باشید.

درآمد دلاری

کشورهایی که اوضاع اقتصادی بهتری نسبت به ایران دارند، قیمت دلار تاثیر چندانی در روتین زندگی آن ها ندارد. قیمت دلار در دبی 3.67 درهم است و با توجه به چیزهایی که شنیده ام از بیست سال پیش هم همین قیمت بوده است. پس درآمد درهمی و دلاری در دبی تفاوت چندانی ندارد. مثلا یک پروژه ی 1000 دلاری را 3670 درهم به مشتری قیمت می‌دهیم. پس تفاوتی ندارد.

اما در ایران چون هرروز قیمت دلار بالاتر می‌رود مردم دوست دارند که بیشتر درآمد دلاری داشته باشند. به همین دلیل عده‌ای تصمیم می‌گیرند از ایران درآمد دلاری داشته باشند و عده‌ای نیز دوست دارند مهاجرت کنند و درآمد دلاری داشته باشند.

مهاجرت و سختی‌های آن

مهاجرت واقعا سختی‌های خودش را دارد. یادم می‌آید که وقتی به شیراز آمده بودم، یک راننده‌ی تاکسی وقتی متوجه شد من از دبی می‌آیم ، شروع به صحبت کرد و گفت که شما از دبی می آیید، چه خوب پس حتما درآمد دلاری هم دارید و حسابی عشق و حال می‌کنید. گفتم “منو بیخیال ولی میدونی خودت اگه الان بخوای بری امارات و به درآمد برسی، چه سختی‌هایی پیش روت داری؟”

از آن دسته افرادی بود که به خیال خودش فکر می کرد فرش قرمز پهن کردند و اگر مهاجرت کند با همان شغل راننده تاکسی بودن هم می‌تواند به درآمد خوبی برسد. اولین موردی که زمان مهاجرت باید به آن دقت کنید آشنا شدن با محیط آنجاست. تا فرهنگ مردم آنجا را یاد بگیریم، زندگی کردن در آن جا را یاد بگیریم و … حداقل دو سه سالی درگیر هستیم و خیلی از افراد ممکن است در این دو سه سال به درآمد نیز نرسند.

به عنوان مثال خود من زمانی که به دبی مهاجرت کردم ، با اینکه مبلغ قابل توجهی پول با خودم آوردم، در منطقه‌ی خوبی خانه خریدم و بلافاصله پس از آن نیز ماشین خریدم، ولی چند ماهی درگیر گواهینامه گرفتن شدم و تا آن زمان نمی‌توانستم رانندگی کنم. یا اینکه چند پروژه گرفتم که سودی برای من نداشت حتی باعث ضرر و زیان من هم شد.

بهترین مسیر برای درآمد دلاری چیست؟

فرض کنیم که شما تصمیم بر مهاجرت دارید. سوالی که پیش می‌آید این است که بهترین مسیر برای درآمد دلاری چیست؟چه ایران باشید و چه دبی و یا هرکشور دیگری دو مدل درآمد دلاری در زمینه فریلنسر و طراحی سایت داریم .

روش اول این است که بتوانید با درآمد خیلی پایین کار کنید و با هندی‌ها و پاکستانی‌ها که تعدادشان خیلی زیاد است رقابت کنید. افرادی را میشناسم که در یک دفتر 2*2 در دبی زندگی و کار می‌کنند و پروژه‌هایی با قیمت‌های خیلی پایین می‌گیرند. پس شما باید با این افراد رقابت کنید که مطمئنا هیچکس همچین شرایطی را نمی‌پسندد. این روش را اصلا توصیه نمی‌کنم حتی در ویدیویی تاکید کردم که ارزون نباش!

روش دوم این است که شما بتوانید کار حرفه‌ای انجام بدهید و با قیمت بالا کار کنید. در این صورت هیچ‌کسی در هیچ جای دنیا نمی‌تواند با شما رقابت کند. پروژه‌ها را خودتان انتخاب کنید و قیمت بالا بدهید. نترسید کارفرمایی که برای کسب و کار خود ذره‌ای ارزش قائل باشد، هرگز سایت خود را به افراد ارزان نمی‌دهد. البته به این موضوع دقت کنید که اگر حرفه‌ای نباشید نمی‌توانید با قیمت بالا پروژه بگیرید.

پس یا حرفه‌ای کار کنید و پول حرفه‌ای بگیرید یا اینکه تعداد پروژه‌های زیاد با پول کم بگیرید که برای شروع روش خوبی است چرا؟ چون کسی که به دنبال طراح سایت ارزان قیمت است، به دنبال کار حرفه‌ای نیست و این می‌تواند فرصت خوبی برای تازه‌کارها و مبتدیان باشد.

با چه کارفرمایی کار نکنم؟

با کارفرمایی که پول خوب نمی‌دهد هرگز کار نکنید. مثلا اگر کارفرمایی می گوید، این پروژه را با قیمت خوب انجام بده و پروژه‌های بعدی را با قیمت خوب حساب خواهم کرد. به او بگویید که شما اگر قصد پول دادن دارید برای همین پروژه هزینه کنید. اگر پروژه ی اول را ارزان حساب کردید، تا آخرین پروژه را با این کارفرما باید با قیمت پایین کار کنید.

ارزان کار کردن برای شروع کار ضروری است، اما به این معنا نیست که تا ابد باید ارزان کار کنید.

نتیجه‌گیری

درآمد دلاری در هر نقطه‌ای از دنیا امکان پذیر اما سخت است. بسیاری از پیج‌های اینستاگرام یا کانال‌های یوتیوب که با اطمینان می‌گویند درآمد دلاری از طراحی سایت کسب کنید، سختی این کار را توضیح نمی‌دهند، قطعا به دلیل اینکه بتوانند خدماتشان را به شما بفروشند. اگر می‌بینید که کاور این ویدیو زرد است، دلیل آن این است که می‌خواستم کلیک کنید و با حقایق آشنا شوید.

شاد و پیروز و موفق باشید . 🙂

نکته خاصی هست که این مقاله رو تکمیل‌تر کنه؟

  1. U324439 ۲۵ شهریور ۱۴۰۳

    سلام و درود.
    میشه لطفا راجب شرابط و اینکه چطور به دبی مهاجرت کنیم یک ویدیو ضبط کنید

  2. U349287 ۲ مرداد ۱۴۰۳

    مسیر حرفه ای شدن از کجا شروع میشه و آیا فقط با تسلط بر المنتور میشه طراح حرفه ای شد؟

  3. U345626 ۱۴ تیر ۱۴۰۳

    آقای راد شما با المنتور مقالات سایت رو طراحی میکنید ؟