Google Shopping چیست و چه تاثیری روی فروش ما دارد

4.4 / 5. تعداد رای: 37

آپدیت جدید Google Shopping

گوگل اخیرا اعلام کرده که در حال راه‌اندازی سرویس جدیدی برای افزایش فروش سایت‌های فروشگاهی هست. با این سرویس می‌توانید محصولات خود را دقیقا به همان افرادی که نیاز به آن محصول دارند معرفی کنید. احتمالا این سرویس به صورت یک آپدیت در بخش Google Shopping ارائه خواهد شد و برای نمایش محصولات در این سرویس باید از داده های ساختار یافته استفاده کنید.

گوگل به‌تازگی ابزار جدیدی را معرفی نموده است که با استفاده از آن می‌توانید فروش خود را افزایش دهید. در واقع آپدیت گوگل شاپینگ مناسب کسب‌وکارهایی است که به‌تازگی راه‌اندازی شده یا قصد دارند فروش خود را افزایش دهند. این سرویس قرار است در بخش (Shopping) شاپینگ  گوگل قرار بگیرد. به کمک این سرویس می‌توانید دقیقاً محصولات و خدمات خود را به فردی ارائه دهید که واقعاً طالب تهیه آن است. در واقع بازار تقاضا را به‌خوبی شناسایی کرده و مشتریان بالقوه را تشخیص می‌دهید. در ادامه این موضوع را به شما توضیح خواهیم داد.

Google Shopping چیست

Google Shopping چیست
Google Shopping چیست

در واقع سرویس گوگل شاپینگ یک سیستم مدیریت محتوای فروش محصولات است که به شما امکان ارائه اطلاعاتی از قبیل تصویر محصول، عنوان، قیمت و نام فروشگاه را می‌دهد. در این صورت به شکل مستقیم در نتایج جستجویی که کاربر به‌ قصد خرید آن‌ها را در آدرس بار یا باکس جستجو درج می‌کند، کالای شما به نمایش در می‌آید. درگذشته البته تعریف مشخصی از نحوه ایجاد این فیلتر برای محصولات خاص نبود اما به‌تازگی گوگل، سرویسی را معرفی کرده است که مبتنی بر آن می‌توانید به‌راحتی هر محصول را دقیقاً برای بازار هدف عرضه کنید. برای دسترسی به این ویژگی باید صبر کرد تا گوگل به‌صورت رسمی از این قابلیت خود در الگوریتم‌های جدید استفاده و پرده‌برداری کند.

نحوه استفاده از Google Shopping (گوگل شاپینگ)

تصور کنید که مشتری قصد خرید ساعت مناسب مجالس خانوادگی را دارد، با استفاده از آپدیت گوگل شاپینگ این امکان را خواهید داشت که دقیقاً با همین فرمت، ارائه محصول را در اختیار مشتری قرار دهید یعنی اگر کسی در گوگل عبارت ساعت مناسب برای مجالس را جستجو نمود، به‌راحتی محصول موردنظر را در لیست نتایج می‌بیند. البته اگر بخواهید از این قابلیت برای محصول خود استفاده کنید، ضروری است که محصول را در ووکامرس یا سیستم فروش خود طوری تنظیم کنید که با Structure Data گوگل هماهنگ باشد که برای این کار می‌توانید از آموزش ووکامرس استفاده کنید.

در این صورت کالا و یا محصول دیجیتال در لیست Shopping یا Product گوگل قرار می‌گیرد. مبتنی بر همین اصل و به‌احتمال زیاد، این سرویس که قرار است در چند ماه آینده به طور رسمی توسط این شرکت معرفی شود، به استراکچر دیتا یا ساختار داده گوگل نیاز خواهد داشت. در این صورت وب‌سایت‌هایی که مایل هستند به این شکل محصولات خود را عرضه نمایند، باید از این ویژگی در ساختار توضیحات محصول خود استفاده کنند.

وقتی شما محصولی را جستجو می‌کنید گوگل در این حالت، ابتدا کالاهای قابل خریداری را با اطلاعاتی از جمله قیمت، عنوان، لینک و فروشنده را ارائه کرده و سپس در ادامه، تبلیغات و نتایج ارگانیک را نمایش می‌دهد یعنی صفحه سرچ گوگل به سه بخش اصلی تقسیم خواهد شد.

مزیت سرویس جدید Google Shopping برای کسب‌وکارها

ممکن است برای هر کسب‌وکاری این مشکل ایجاد شود که نتواند پاسخگوی دقیق جستجوهای مشتریان خود باشد. مثلاً مشتری به‌جای جستجوی عبارت خرید گوشی گیمینگ با فن، عباراتی نظیر خرید گوشی مخصوص بازی و… را جستجو می‌کند. در این وضعیت شما می‌توانید سیستم انتقال اطلاعات خود را به شکلی تنظیم کنید که پیش‌فرض، هر مشتری که عبارت خرید گوشی گیمینگ با فن را جستجو می‌کند، به سمت محصولات شما ارجاع داده شده و این محصولات در لیست گوگل شاپینگ به نمایش درآیند.

این تکنیک و روش فروش، مزیت‌های زیادی خواهد داشت.

  1. اطلاعات هر محصول و توضیحات مربوط به آن و از همه مهم‌تر قیمت در لحظه در معرض نمایش قرار می‌گیرد.
  2. خریدار بدون این که حتماً به سایت شما مراجعه کند، می‌تواند قیمت را بررسی و مقایسه کند.
  3. می‌توانید بر اساس الگوریتم‌هایی که گوگل تعیین می‌کند، مشتریان بالقوه خود را شناسایی کنید که واقعاً قصد خرید دارند.

گوگل شاپینگ

این سوال نیز در مورد واقع آپدیت گوگل شاپینگ مطرح می‌شود که چگونه می‌توان داده‌های مبتنی بر ارائه اطلاعات در صفحه شاپینگ را به گوگل ارائه داد؟ به زبان ساده چطور به گوگل بفهمانیم که می‌خواهیم محصول خود را در این بخش به نمایش درآوریم؟

در این مورد لازم است که جزئیات و اطلاعات محصول خود را در ووکامرس یا هر CMS و فروشگاه سازی که از آن استفاده می‌کنید به طور دقیق درج کرده و عبارات خرید را نیز ثبت کنید. درصورتی‌که فردی عبارت مبتنی بر عنوان ذکر شده شما را جستجو کند، الگوریتم‌های گوگل آن را در فروشگاه شما بررسی، جستجو و ایندکس می‌کنند. در نهایت یک بخش مربوط به محصول موردنظر یا Product در نظر گرفته شده و فرد جستجو کننده به‌جای هدایت به سایت‌های متفرقه و یا نتایج بی‌هدف، به صفحه خریدی که شما ترتیب دیده‌اید هدایت خواهد شد. به گفته گوگل این ترند، تبدیل به یکی از بهترین روش‌های بازاریابی برای کسب‌وکارهایی می‌شود که در شناسایی جامعه مشتریان ناتوانند.

جمع‌بندی

با استفاده از گوگل شاپینگ، می‌توانید در مدت‌زمان کوتاه‌تر، به‌صورت هدفمندتر کسب‌وکار خود را با محصولاتی که برای یک عبارت خاص بهینه شده است به گوگل معرفی کنید. در این صورت گوگل آن‌ها را در بخش ویژه فروشگاهی خود نمایش می‌دهد. مزیت این ساختار این است که مشتریان بالقوه به‌راحتی و با سرعت بیشتری شناسایی می‌شوند

نکته خاصی هست که این مقاله رو تکمیل‌تر کنه؟